lördag, maj 19, 2007

Kerstin har fladdermus



Det här är Kerstin Nilsson. Hon är 69 år gammal och har ringt till Expressen och berättat att hon hittat en fladdermus i ett flingpaket.

Historien är klassisk och jag älskar (som bekant för den trogne bloggläsaren) just sådana här bilder och historier. Någon har hittat ett otrevligt föremål i en förpackning med något. Modern version av "en fluga i soppan".

Men det är något med Kerstins historia som gör att den känns konstig och nästan olustig. Det är nämligen så att Kerstins särbo Ingemar hade ätit tre portioner innan fladdermusen upptäcktes.

Vänta nu.

Särbo. Tre protioner.

En särbo äter väl inte frukost hur som helst hos sin partner. Det är något lurt med det här som får mig att misstänka att Kerstin och Ingemar faktiskt lever ihop mer än vad de erkänner. De är kanske i själva verket sambos.

Det är en annan sak också. Jag tror att ni vet vad jag fingrar efter. Kellogs Cornflakes lanserades av bröderna Kellog som ett medel för att kunna minska risken att ungdomar skulle ägna sig åt onani (det här är sant). Något säger mig att Kerstin och Ingemar genom sitt kellogsätande kommit att överge onanin till förmån för extatisk samaktivitet.

En sak till och nu börjar ni tycka att jag går för långt. Hon hittade en fladdermus i paketet.

Fladdermus.

Smaka på ordet. Dra era egna slutsatser. Jag tror att ni liksom jag ser att allting pekar åt ett och samma håll.

/Andreas

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att fladdemusen inte låg bland RIS-puffarna.