måndag, februari 26, 2007

Kort kurs i låtskrivande



För er som gått och funderat över varför vissa låtskrivare (t.ex jag själv) ibland skriver så svårtolkade och dubeltydiga texter kommer här texten till Tommy Nilssons låt "Vill du ha sex med mig":

Låt mig smeka av alla kläder som bara hindrar dig
Kom och lägg dig här som den första gången vi låg
Jag ska tända ljus i en ring av lust för att locka dig
Över dina bröst blir min tunga till en våg
Vill du ha sex med mig
Jag vill ha sex med dig
Vi kan blunda bort allting trist och grått
med en erotisk dos
Inget annat nu inga spår av tid och rum
Får jag komma in när du öppnar dig som en vildros
Kan du visa mig runt ditt vackra land en stund
Vill du ha sex med mig
Jag vill ha sex med dig
Och vi tar det lugnt,
och vi tar det lugnt,
och vi tar det...


/Andreas

5 kommentarer:

Natalie sa...

jahaja. och nu mår jag illa också.

Martin Domeij sa...

Vildros? Fan, nu börjar det låta Ulf Lundell och hur Louise "öppnar bladen på blomman som hon fått av Gud" i "Jag går på promenaden", och det är fan inte bra. Nånstans.

Anonym sa...

Men du Natalie... Såg precis att du länkat till mig/oss under rubriken "opersonligt men bra". Så förbannat opersonlig är man väl inte? :)

Natalie sa...

det beror ju på vad man jämför med :)

Anonym sa...

Uuuack.....ick! Tack för skrattet!
Fast man borde gråta.