lördag, februari 24, 2007

Hamnfrisyr



Det är sent och jag kan ha druckit vin men jag vill berätta om en kombination av två hårprodukter.

Har nämligen börjat experimentera lite med en burk inköpt på ICA och en annan inköpt på självaste Ullared. Experimentet går ut på att jag först applicerar Ullaredsprodukten och därefter ICA-produkten.

Båda burkarna sägs innehålla något som definieras som "Hair Gum", vilket jag antar betyder hårgummi på ren svenska (vad det nu är). Skillnaden ligger i att Ullaredsprodukten gör håret fylligt och lite svampigt medan ICA-produkten ger en lite oljigare och spretigare känsla. De kompletterar varandra bra.

Så långt är allt gott och väl men när jag läser lite noggrannare på burkarna blir jag orolig. Det är nämligen så att Ullaredsgummit är till för att ge en "messed up surfer look" med den rätta beachstilen medan ICA-gummit skall ge en "messed up street style".

Förstår ni problemet?

Gatukultuen och strandkulturen bör aldrig mötas. Det blir som när David Hasselhof letar sig in i stadsmiljö i en pastellfärgad kavaj med för stora axelvaddar eller som om Jean Paul Sartre skulle legat på stranden och sippat dubbel espresso... Vissa världar bör helt enkelt hållas isär.

Vad blir det förresten om man blandar stad och strand? Det enda jag kommer att tänka på är hamn. Hamnen är strandens stad.

Jag går alltså omkring i denna värld i en hamnfrisyr, ja inte bara det utan i en messed up hamn-frisyr. Borde man skämmas kanske?

/Andreas

2 kommentarer:

Martin Domeij sa...

Hårprodukter? Du värmer med andra ord upp inför melodifestivalen?

Andreas sa...

Och jag som trodde att det var den som värmde upp för mig...
/Andreas