söndag, juni 12, 2005

Ordspråken och talesätten ljuger



Små grytor har också öron brukar det heta och naturligtvis är det ingenting annat än en förbannad lögn. Små grytor kan mycket väl ha öron men det är ingen självklarhet. Ibland är det till exempel ett handtag istället.

Det finns inget dåligt väder det finns bara dåliga kläder finns det en och annan friluftstyp som roar sig med att säga. Jag tycker att de fortsättningsvis skall säga det till alla offer för orkaner, minus femtio grader, jordbävningar, ökenstormar och så vidare.

Om man får tro idioterna så skulle även morgonstund ha guld i mun. Nog för att gamla människor med guldtänder tvingas upp i ottan på grund av trängande blåsor och liknande men att påstå att själva morgonstunden har en mun som den dessutom valt att stoppa guld i är så dumt att man häpnar.

Jag är inte den som är den, sägs det ibland och då undrar man lite försynt vem du i så fall är. Den som är en annan kanske?

Någon gång har man hört en person som nyss slarvat med hygienen (t.ex. inte tvättat sig innan han lagat mat) säga att lite skit rensar magen. Det här skulle jag vilja se vetenskapliga bevis för. Det känns inte logiskt att oralt av intag små mängder bajs skulle ha en renande effekt på magen.

När såg du föresten en tårta som var placerad på en annan tårta senast? Förutom på bröllop då förstås.

Jag hetsar upp mig. Det här gör mig arg. Men än så länge är det ingen ko på isen! Tror jag.

/Andreas

Inga kommentarer: