fredag, juni 03, 2005

Låt Torslanda bilda egen nazistisk kommun



Torslanda vill bryta sig ur Göteborg och bilda egen kommun. Det är samma Torslanda som härförleden skickade brev hem till handikappade barns föräldrar och berättade hur mycket deras barn kostat stadsdelen och att det minsann fanns andra som hade det sämre men ändå inte klagade.

I valet (var det 1998 eller 1999?) så röstade jag bara i ett val. Jag struntade i Riksdagsvalet och i kommunvalet då det inte intresserade mig. Däremot ville jag till varje pris hindra Torslandas och Askims bristande solidariet och röstade mot att de skulle få lämna kommunen. Det är så att säga inte en slump att det är Torslanda och Askim och inte Bergsjön som vill bryta sig ur. När man bor i Torslanda och Askim vill man nämligen inte vara med och betala för invandrare och andra för överklassvin oönskade människor.

Jag har ångrat mig. Nu är det 2005 och jag tycker visst att Torslanda skall få bryta sig ur. De kan få bilda en egen nazistisk kommun med avrättningar av handikappade och stängda flyktinggränser eller vad det nu är som ligger varmast om Torslandahjärtat. Det här kommer nämligen fullt ut att möjliggöra och framtvinga att en västerländsk demokratisk militär ockupation av Torslanda. Något som tycks mig allt mer oundvikligt.

/Andreas

Inga kommentarer: