tisdag, november 22, 2005

Hur mycket sex har en sexgalning?



Dagens löpsedlar basunerar ut att TV4-kvinnorna är förföljda av sexgalningar. Jag tänker inte ens bemöda mig med att förstå varför just TV4-kvinnorna drabbas och inte TV3-tjejerna eller kanal 1-tanterna. Föremål för mitt intresse är helt och hållet begreppet sexgalning och funderingen kring vad som egentligen utmärker en sådan. Är man sexgalning om man dyker upp på Ulrika Nilssons arbetsplats och hävdar att hon sänt ut ett telepatiskt meddelande? Ja, tydligen.

Det är väl kanske ordet sex jag har lite svårt att få in i sammanhanget, lite som när Charlotte Pirelli dök upp i sexdräkt på TV. Jag såg dräkten (det som fanns av den) men var kom sexet in i bilden? De så kallade sexgalningarna tycks ju aldrig få till det och sexdräkten tycks användas till allt annat än samlag.

Kan vi inte kalla en sinnessjuk människa för sinnessjuk och en avslöjande klänning för kort. Det blir så mycket enklare då. Om man inte kommer från blekinge förstås. I så fall är vi tillbaka på ruta ett.

/Andreas

4 kommentarer:

Martin Domeij sa...

Sexdräkt? Har det med tvedräkt att göra?

Anonym sa...

Kanske det. Jag trodde från början att det rörde sig om någon slags gimp suit vilket hade varit ganska fint i schlagersammanhang. Tror att det mycket väl kan bli Lasse Holms nästa grepp.

Anonym sa...

Kanske är sexdräkt något som bärs av någon som är sexdräktig. Annars kan det vara en kommersiell ihopskrivning av "sex galningar". Men helt klart är sexbegreppet tve-eggat (om uttrycket tillåts) i löpsedelssammanhang. I övrigt anser jag att Lasse Holm ska hålla tassarna borta från TV4-flickorna, såväl de dräktiga som de galna.

Anonym sa...

För att citera Lasse och rikta det mot honom själv: "Är det det här du kallar kärlek?"