måndag, oktober 10, 2005

Vad skall man med 122 miljoner till?



Kanske var det du som stod bakom mig i kassakön igår och basunerade ut till hela världen att du är dum i huvudet. Jag har hört det sägas innan också och jag blir lika häpen varje gång.

En man på Gotland har vunnit 122 miljoner kronor på Lotto. Detta fyllde löpsedlarna och bakom mig i kön stod du och sa:

- 122 miljoner! Vad skall man med det till? Jag skulle verkligen inte vilja ha så mycket pengar.

Problemet är att det är ingen som tror dig. Du hade visst velat ha pengarna. Du kan bada i dem, skänka bort hälften till Amnesty och låta resten placeras i Robur pensionsfonder. Du kan starta ett medelstort svensk företag och driva det mot ruinens brant utan att det spelar någon som helst roll. Du kan köpa dig vänner. Användningsområdena är otaliga och om det inte är så att du just nu lever på nötter och torkad frukt eller i någon slags bytesekonomi hos ett naturfolk så tror jag att du visst skulle ha glädje av 122 miljoner. Annars kan du ge dina pengar till mig.

/Andreas

Inga kommentarer: