torsdag, mars 16, 2006

Anitra Steen bekräftar - Systembolaget står för ondska



Tillhör du också oss som precis missade det. Ja, usch, vi hade otur där. Anitra Steen chattade med läsarna på Systembolagets websida idag mellan klockan 16 och 17. Som tur är kan vi ta del av alla frågor och svar nu i efterhand. Följande fråga ställdes påpassligt av en läsare (jag gissar på Lars Leijonborg):

”Jag ser mig själv som liberal och anser inte att jag kan handla hos er utan att stödja ondska. Är det verkligen rimligt att jag behöva åka utomlands för att köpa alkohol?”

På detta svarade Anitra:

”Jag beklagar att du inte känner förtroende för Systembolaget och att du då nog for fortsätta åka utomlands.”

Det är en väldigt rolig fråga. Just ordvalet ”ondska” gör det hela så träffsäkert och härligt. Samtidigt blir man verkligen både oroad och road av Anitras svar. Hon gör inga försök att gå emot påståendet att Systembolaget ÄR ondska, istället ger hon ett svar som helt och hållet bekräftar att frågeställaren har rätt. Om man inte vill stödja ondska skall man köpa alkohol utomlands säger Anitra.

Det här luktar löpsedel!

/Andreas

Inga kommentarer: