torsdag, februari 09, 2006

Kränkmedel



Dagens ”jag känner mig kränkt”-citat står annars underbara Kristina Lugn för. Tidningen Aftonbladet har ringt runt till ett antal kända svenska kvinnor för att höra om någon av dem känner sig kränkt och se, det gjorde Kristina.

Tidningen Moore som jag inte är särskilt förtjust i då jag är gammal nog att vara utvikningstjejernas far (om jag skulle ha avlat barn redan i slutet av låg-, början av mellanstadiet) har gjort några fotomontage där man klippt in bland annat Maurit Paulssons, Laila Freivalds, Babben Larssons och Kristina Lugns huvuden på unga modellers lättklädda kroppar.

Nu hotas det med stämningar och förvånansvärt nog är det inte modellerna utan tanterna som hotar. För att förstärka vad jag just sagt måste jag citera tidningen (i citerad form): "vi tänkte under 2006 sätta kvinnor med mer inre än yttre kvalitéer på omslaget".

De kvinnliga modeller som blivit av med sina huvuden är uteslutande omslagstjejer från tidigare nummer. Därmed har också tidningen fastslagit att dessa tjejer saknar inre kvalitéer men att till exempel Laila Freivalds inte gör det.

/Andreas

3 kommentarer:

Anonym sa...

Say no Moore! Den enda som verkar vara Lugn är Kristina. Däremot är hon i Let's Dance, som tydligen visar sin kropp i Aftonbladet, en av alla Arja. Och fortfarande tycks sossarna Mona om Sahlin - men Gudrun Schyrman (huruvida de tycker bra eller illa om Paulsson är Marit att bedöma).

Anonym sa...

Janne! :)

racingpaperplanes sa...

Janne! :)