lördag, juli 21, 2007

Barndomsminne



Jag vet inte om alla syskonpar har det likadant. Det är bara ett och ett halvt år mellan mig och storebrorsan och idag kom jag att tänka på att det på något sätt var som om vi under uppväxtåren var tvungna att tycka olika om allting. Har ingen aning om hur det blev så, om det var något som brorsan bestämde (det kan ha varit så) eller om vi helt enkelt tyckte att det var schysst att dela på åsikterna lite. Vi kunde i alla fall inte dela på idolerna tydligen.

Här nedan följer en lista på brorsans val till vänster och mina till höger. Om jag misstagit mig på någon punkt Johan (och om du läser det här) så känn dig fri att korrigera i kommentarsdelen.

Ingemar Stenmark – Stig Strand
Sokrates – Eder
Mikael Appelgren – Jan-Ove Waldner
Tommy Holmgren – Tord Holmgren
Ray Ewing – Bobby Ewing (jag gillade Cliff Barnes också men jag tror att han var vikt åt syrran)
Tarzan – Fantomen
Skid Solo – Johnny Puma
Per Herrey – Richard Herrey

Sen minns jag att Johan gillade Glenn Holm också. Jag tror att han var den ende som gjorde det på den tiden. Han var liksom allas siste-Glenn i Göteborg. Efter Hysén, Strömberg och Schiller. Jag gillade Hysén. Det gör jag fortfarande.

/Andreas

Inga kommentarer: