onsdag, februari 23, 2005

Skandal i sexualpressen



Nu har ändå Expressen tagit priset i den aldrig sinande tävlingsströmmen av idioti. Läser ni Katerina Janouchs sexfrågestpalt? Jasså? Inte det? Nej, inte jag heller egentligen. Verkligen inte. Jag klickade bara fel. Och sen råkade jag läsa av misstag också. Jag gör det ibland.

En kille skriver in. Han har gått med en tjej hem på efterfest och skall sedan sova över där. Hon börjar tafsa på honom och han känner sig äcklad och upplever detta även efteråt som ett trauma så pass allvarligt att han nu t.o.m. har svårt att sova om nätterna.

Nu till sexexpertens svar: Hon drar slutsatsen att han tidigare i livet har varit utsatt för sexuella övergrepp och ställer dessutom frågan "Jag undrar också varför du ville sova över hos en tjej du inte ville vara intim med?"

Vänd på allting.

En tjej skriver och talar om att hon mår dåligt efter en händelse då en kille mot hennes vilja tafsat på henne. Självklart skulle även Katerina Janouch i detta läge svara att detta är ett sexuellt övergrepp. Givetvis skulle aldrig frågan ställas om varför hon valde att sova över hos en kille som hon ändå inte ville ha sex med.

Det här är åt helvete, till och med med Expressens och sexfrågespalters mått mätt. Det är hög tid för Göran Persson, Lars Leijonborg och alla andra feminister att reagera!

Läs själv:

http://www.expressen.se/index.jsp?d=656&a=245066

/Andreas

Inga kommentarer: