söndag, februari 27, 2005

Den Orback



Jag vet inte om det är någon mer än jag som såg ett direktsänt TV-program för kanske sju år sedan med Jens Orback som programledare. Det gick på sämsta sändningstid, någon gång mitt på dagen då alla jobbar eller går i skolor. Jag kommer inte ihåg vad det hette och jag har aldrig träffat någon annnan som sett det.

Hursomhelst hade programledaren Orback fått självaste pingishjälten Kjell Johansson på besök. Det är omöjligt att återberätta intervjun men för varje fråga som ställs blir allt konstigare och konstigare. Kjell förstår inte vad Jens pratar om och Jens blir till slut så desperat att han övertygas om att de fått dit fel Kjell Johansson till studion. "Men du är väl den Kjell Johansson, Kjell Johansson som spelade pingis?" frågar Orback innan kameran klipper iväg till något helt annat.

När nu Jens Orback pratar homosexualitet, häst och fan och hans moster så blir i alla fall inte jag övverraskad. Inte heller när Orback till glädje för den stora gruppen av polisaspirerande Siker uttalar sig om att han gärna ser poliser i turban i framtiden.

Jag ser gärna Jens Orback i tvångströja i framtiden. Det tycker jag "verkar fräckt" för att citera honom själv.

För han är väl den Orback, den Orback som för bara några år sedan ställde dumma frågor om Kjell "Hammarn" Johansson på TV?

/Andreas

2 kommentarer:

racingpaperplanes sa...

Du börjar bli en fena på att blogga för bövelen! Kul läsning!

Anonym sa...

Tack. Detsamma.