söndag, december 12, 2004

Jan Guillou är Kicki Danielsson



Doktor Alban hade fel. Det finns inte bara en papaya Coconut utan två.

En serie av händelser gällande fortkörning och indragna körkort publicerade i våra prominenta kvällstidningar fick mig nyligen att se ljuset och insikten är fasansfull. Den omformar vår syn på IB-affären till HB-affären och den ger termen journalistisk integritet ett märkligt ansikte. Du tror att jag ljuger men faktum är att Jan Guillou ÄR Kicki Danielsson.

Tänk efter. Båda har ingått i välkända triader som sedan splittrats. Guillou hade sina Fagerhultsgrabbar Leif GW och han den där andra som ingen kommer ihåg vad han hette och Kicki hade Bettan och Lotta.

Kickis förkärlek för country bär givetvis likheter med Jannes förtjusning i vildmarksliv. Med Jan Guillous Fagerhultska grabbmacka i färskt minne föder den nyligen publicerade löpsedeln ”Kicki Danielsson tröståt falukorv” nästan obehagliga deja vu-känslor.

Jag kan fortsätta i oändlighet men jag tror att jag stannar med att nämna frisyren. Titta noga. Ondskan har många ansikten men tydligen bara en frisyr.

Jan Guillou är Kicki Danielsson. Tänk på det nästa gång du tar en promenad i Arns fotspår.

/Andreas

Inga kommentarer: