söndag, juli 24, 2005

Ni har fått vad ni förtjänar!



Jag skall berätta för er vem det är ni vill ha. Det är Bosse Ringholm ni frågar efter.

Han har aldrig dragit ett skämt som gått över gränsen, aldrig skojat till det så fint att någon som inte förstår skämt riskerat att förolämpas. Förklaringen är enkel. Bosse saknar nämligen helt och hållet humor.

Ni stod inför ett val:

Antingen en sådan som jag, som drar ett skämt för en person som jag inte träffat på flera år och som precis gått klart en utbildning om att jag föraktar just precis de människor som jobbar med det hon utbildat sig till, eller Bosse Ringholm.

Ibland lider folk i tysthet (i säg fem år). Sen gråter de ut för en gemensam bekant, som om det skulle hjälpa. Kanske sker det ofta. Människor gråter sig till sömns över att någon varit elak och elakheten stavas inte sällan humor.

När Bosse talar sker aldrig det här. Han öppnar munnen och vi häpnar. Men det han säger är aldrig roligt. Det kränker oss, men på en annan nivå. Jag skulle påstå att den är lägre.

Men ni har gjort ert val. Ni tycker annorlunda. Det är Bosse Ringholm ni vill ha!

Då har ni fått vad ni förtjänar.

/Andreas

3 kommentarer:

Martin Domeij sa...

Va?

Anonym sa...

:)

Du har rätt Martin. Det blev lite internt där.

Det handlar mest om att det är tråkigt att man inte kan skämta med folk utan att riskera att såra.

Om man vill leva säkert så har man att välja mellan ett liv i tystnad eller att bli Bosse Ringholm.

Nu blev det klart som korvspad va?

Martin Domeij sa...

Definitivt. Då känner jag mig inte lika grovt förolämpad längre.