söndag, maj 08, 2005

Flöjtrockens död



Mitt favoritklotter är försvunnet. I Gårda, cirka 45 centimeter från markhöjd hade någon klottrat Jethro Tull på väggen med halvmeterstora bokstäver. Jag har alltid varit förtjust i just denna tag eftersom ingen människa någonsin under några som helst rimliga omständigheter skulle kunna få för sig att rista in namnet på flöjtrockens portalband på en vägg. Det är lika dumt som att tatuera in Dire Straits på ollonet.

En tes jag hela tiden har haft är därför att det är han flöjtdvärgen själv som gjort tagen. Det skulle i så fall förklara varför texten skrivits blott 45 centimeter upp.

Allt har sin tid och klottret har städats bort. Jag slår vad om att saneraren tänkte "jävla ungdomar" när han satte på högtryckstvätten och dödade ett stycke samtidskonst.

Så fel han hade. Så fel alla har.

Jävla flöjtrockare och jävla klottersanerare.

/Andreas

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men ändå finns det gott om dem. I princip hela den svenska "författareliten" till exempel.

racingpaperplanes sa...

Flöjtrockare. Dagens motsägelse :) Min svåger har faktiskt som (förmodar jag) ende i världen TATUERAT in Jethro Tullflöjtspelaren på armen!!! Jag har alltid undrat hur han kom fram till att "Jo jag vill ha Jethro Tullflöjtgubben på armen tack". Jag undrar också hur tatueraren i fråga kunde låta honom få den inristad!

racingpaperplanes sa...

Här är den :)

http://www.recsando.it/mm_forum/musica/gruppi%20stranieri/jethro%20tull/Musjet10.gif

Anonym sa...

Herre min skapare!!! :)

Anonym sa...

Jag vet en kille här i Gbg som har ett Gentle Giant-omslag tatuerat på smalbenet...