måndag, januari 03, 2005

Tre band från Göteborg som kan sjunga!!!



Det planeras just nu för fullt för ett antal spelningar runt om i landet tillsammans med två andra Göteborgsband - Racingpaperplanes och Leopold.

Det unika med vårt koncept är att vi har lyckats samla ihop tre band från Göteborg som kan sjunga rent.

Racingpaperplanes musik rör sig i samma landskap som vår egen. Jag tycker mig höra ekon av Will Oldham, Jay Farrar och liknande. RPP's senaste platta Self Sleep Service är riktigt grym och rekommenderas varmt. Årets nästbästa svenska! :-) RPP ligger på det amerikanska bolaget Tract.

Leopold är ett annat favoritband. Deras platta "Deraming is for Everyone" var en av förra årets bästa svenska plattor (som jag pinsamt nog måste erkänna att jag inte äger själv). De ligger på Dead Frog Records som vårt bolag Krusty Stills Records har distribution med. Leopolds musik är pianodriven och skönt melankolisk. Jag tänker mest av allt på Mojave 3 men ibland drar det lite åt Coldplay-hållet.

Håll ögonen öppna för uppdateringar på vår hemsida

/Andreas

4 kommentarer:

racingpaperplanes sa...

Om någon av oss råkar ta en falsk ton nu så kommer vi få fan för det! Eller så kommer vi bli lika stora som Håkan Hellström! :)

/richard

Andreas sa...

Det är värt risken/möjligheten... :)

Andreas sa...

Det visade sig att bara två av banden kunde sjunga :) Leopold har hoppat av!

/Andreas

racingpaperplanes sa...

Jag föreslår att anders blir sodomerad av dvärgar med jättesmå baseball-trän!