tisdag, januari 02, 2007

Välkommen till rasklubbstorget!



Jag har ”nej tack till reklam”-skylt på brevlådan och jag hatar djur. Det hindrar inte brevbäraren från att ge mig en tjugosidig bilaga om den kommande hundmässan.

Ja, det låter konstigt men det finns tydligen en sån. Man kan ”möta topphundar från hela europa”, det finns ett så kallat ”rasklubbstorg” och så kan man gå på seminarier som ”vad krävs av en hund i filmens och reklamens värld?” eller ”Hunden, människan och musiken – ett samarbete i takt”

Lockar det? Inte ens rasklubbstorget?

Nej. Jag håller med dig. Vi sparar oss till kattmässan då kanske.

/Andreas

1 kommentar:

Martin Domeij sa...

Apropå "nej tack till reklam"-skyltar så brukar jag få reklam från Svenska kyrkan trots att en dylik skylt sitter på min dörr. Mig veterligen är det enda material som ska få komma förbi en sådan skylt sådant som klassas som "samhällsinformation" samt, givetvis, reklam från det utdelande företaget.
När klubben i fråga var en del av staten kanske man kunde gå med på att det låg något samhällsinformerande i deras reklam, men sedan separationen vid sekelskiftet ställler jag mig något skeptisk.