onsdag, januari 03, 2007

Okej att döda djur i kök så länge man är riktigt svensk



En pizzeria i Borås har fått stänga. Den skall saneras. Vad har hänt?

Jo två saker. För det första var pizzerians ägare muslim och för det andra har man hanterat döda djur i köket.

För mig är det här väldigt konstigt. Jag tycker att det så att säga ligger i definitionen för ett kök (om man räknar bort tveksamma veganinrättningar) att man just handskas med döda djur. Jag tycker också att människor bör få tillhöra vilken religion de vill och få lov att utöva denna på ett sätt som de finner lämpligt.

Svenska samhällsapparaten tycker inte om muslimer och därför tycker man inte om Halal-slaktning. Den är inhuman eller omänsklig säger man, som om djurs högsta önskan vore att bli behandlade som människor.

De flesta människor som bekämpar halalslaktning har aldrig bevittnat någon och de har egentligen ingen som helst aning om det är ett sämre eller bättre sätt än något annat som används för att döda djur på. Men, eftersom lag är lag så har vi gemensamt bestämt att man inte skall få lov att slakta ett får i en stängd pizzeria. En anonym tipsare hör av sig till polisen som finner det lämpligt att slänga alla våldtäktsutredningar och mordgåtor åt sidan för att fira nyår på det finaste av sätt - genom att sätta dit skurkar och banditer.

Lagen säger att man inte får ta in levande djur i ett kök. Jag ser fram emot nästa tillslag mot Sjömagasinet. Kanske ringer jag in och tipsar anonymt, ja anonymt får dte bli så klart, det är den svenska modellen. Har nämligen hört att man kokar kräftor levande på Mannerströms helsvenska lyxkrog.

/Andreas

Inga kommentarer: