måndag, september 12, 2005

Knöligt



Löpsedlarna ljuger. Och då tänker jag inte särskilt på de slagkraftiga fraser som skulle kunna hävda att Kungen varit otrogen eller att Robinsson-Emmas silikonbröst har spruckit. De löpsedlar som framförallt ljuger är de som handlar om dig.

För lite mer än en vecka sedan (den förste september om jag minns rätt) publicerade någon av kvällstidningarna löpsedeln: ”Så blir du av med din fotknöl”. Idag väljer GT att publicera: ”Så enkelt slipper du din fotknöl.”

Det är åtminstone två saker som är konstiga med det här. För det första verkar det inte så enkelt att bli av med fotknölen om den fortfarande finns kvar så här nästan två veckor efter det att tidningarna först gav oss all nödvändig information. För det andra undrar jag varför man skall bli av med sina fotknölar. Om inte jag är helt ute och cyklar är foten naturligt uppbyggd med en knöl på vardera sidan.
/Andreas

2 kommentarer:

Martin Domeij sa...

Mm, jag reagerade också på dessa löp, båda två... Mycket märkligt det där.
Apropå cykla så är väl just cykling en av de aktiviteter då nämnda fotknölar möjligen kan vara ivägen? Eller är jag ute och far nu?

Anonym sa...

...nej, du är ute och cyklar...