onsdag, september 28, 2005

Arbetar du naken?



”Arbetar du naken?” står det på stora reklampelare just nu. Det är en LO-kampanj och jag antar att man syftar på att den som inte har facket till sin hjälp är lika dåligt rustad som den som går till jobbet utan kläder.

Men så kommer jag, likt alla Sveriges sjuttonåriga killar, att tänka på Natacha – ni vet hon som finns i alla dokusåpor men har lite olika namn olika år. Min poäng är att Natacha ju faktiskt jobbar naken och att det är själva poängen med hennes jobb.

Nu vet inte jag om Natacha är fackligt ansluten och om det i så fall är LO som bäst värnar om ett så utpräglat kvinnoyrke som utvikningsmodell ju trots allt är.

Kopplingen mellan LO:s affisch och Natacha är lite väl långsökt säger du. Ja, den här bloggen verkar trampa vatten och om sanningen skall fram tänkte jag mest att namnet Natacha Peyre skulle kunna få den här sidan att bli välbesökt från Google. Dessutom är Natacha ett roligt ord att skriva och säga. Eller hur?

/Andreas

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag sa... Natacha genererar träffar.

racingpaperplanes sa...

En dag ska jag bli en sån där liiiten dvärg som bara har till uppgift att åka hem till spammare mitt i natten och skrika BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ i örat på dem en gång i timmen så att de inte får sova riktigt på flera veckor! Lång mening eller? Natscha is the new "å jag är inte alls bara en dum fakeblondin och jag har faktiskt hjärna lika stor som mitt vänstra silikonbröst". Om det nu korrelerar mellan storlek på hjärna och smarthet. Tror inte det. Usch. Idag är jag skeptisk.

Anonym sa...

Instämmer i både spamhat och ifrågasättande av Natachas intelektuella kvalitéer.

Har du tänkt på att det alltid följer en mall.

1) Blond tjej med stora sillikonbröst är med i dokusåpa.
2) Hon når popularitet tack vare att hon på ett tydligt sätt visar just dessa.
3) Hon går ut i tidningen och talar om att hon känner sig missförstådd och att hon är "mer än bara bröst".
4) Det hela upprepar sig några gånger.
5) Ny blond tjej med stora sillikonbröst dyker upp i dokusåpa.
6) Samma händelseförlopp upprepas i oändlighet.

Men, jag gillar Natacha. Hon är ganska söt på något hundvalpsaktigt sätt, men framförallt gillar jag henne för att hon så tydligt är en konstruktion. Hon är liksom summan av alla dåliga manliga fantasier på en och samma gång, ett symptom. Så stereotyp att vår kultrurs grundläggande ytlighetsdyrkande blir pinsamt synligt. Såg att 75% av Expressens läsare har just Natacha som sin Paradis Hotel-favorit. Att någon ens har en sådan är skrämmande men att det är just Natacha som "leder" är självklart. Dokusåor handlar om sex och bröst är en central ingrediens i det hela... Det är som när de vithåriga tanterna sitter längs fram på första bänk och nynnar med till Lasse Berghagen... Allt handlar om sex, ytlighet och "se på mig till varje pris"

Anonym sa...

Vem fan é Natacha? Och stavas det verkligen Natacha?!

Anonym sa...

Vem fan é Natacha? Stavas det ens Natacha?!