tisdag, juli 11, 2006

Botten Anna, Botten Expressen



Jag hade det tvivelaktiga nöjet att höra en så kallad låt på en fest häromkvällen. Den är tydligen populär bland er ungdomar och heter Boten Anna och bot skall då uttalas som båt eftersom det har med data att göra.

Om jag är korrekt underrättad har denna så kallade båtlåt blivit omåttligt populär genom att den lagts upp på Internet och laddats ner till typ platainanivå av dig och dina datakompisar.

Nu läser jag i allas vår källa till kunskap, Expressen, att fejkade samlagsbilder med låtens skapare och hans exflickvän sprids på nätet. Det upprörande med det här är, som jag ser det, att Expressen inte alls på samma sätt upprörs över att hans fejkade musik sprids.

Det är värre att låtsas kunna spela musik än att låtsas kunna knulla.

/Andreas

7 kommentarer:

Martin Domeij sa...

Du skulle höra dansbandsversionen:

http://www.youtube.com/watch?v=c7ju7YnFOuQ

De sjunger såklart båt och inte bot.

Anonym sa...

Usch... Och ändå lät det säkert 100 gånger bättre.

Vart är världen på väg?

Anonym sa...

Anledningen till att han uttalar det som "båt" är för att han är skåning.
Rätta uttalet är "bott" på "rikssvenska" så att säga :)
Otroligt jobbig låt men men, smaken är som baken. Killen har ju trots allt Tourettes syndrom eller vad det heter.

Anonym sa...

Betyder detta att Edward Persson egentligen sjöng "Jag har båt vid en landsväg..." men att han uttalade det fel eftersom han var skåning? Och varför gjorde han i så fall det? Hade Edward Persson också Tourettes syndrom, eller vad det heter?

Anonym sa...

Ha ha ha ha!!!

Förmodligen.

Anonym sa...

Jag läste också detta exemplar av den eminenta tidningen Expressen hmmm... Det jag ville få sagt är iaf att jag blev också mycket upprörd, men utav en annan anledning. Expressen skriver i sin artikel att folk ska akta sig för att bilder av personlig karaktär kan spridas på internet och det vill ju ingen, man vill ju inte bli uthängd med snabeln i vädret helt offentligt... Men ändå så sätter Expressen upp bilder med namn och allt på förstasidan i en rikstäckande tidning... Vad sägs om den dubbelmoralen då? Ingen vill bli uthängd så akta er, men Botten Anna killen kan vi ju ändå hänga ut för det säljer ju...

Anonym sa...

Instämmer!!! Och det här gör de hela tiden på både Expressen och Aftonbladet... Man gömmer sig bakom påståendet om ett "allmänintresse". Världens kanske dummaste och mest missbrukade ord.