onsdag, juni 21, 2006

Det är tydligen jättesvårt att låna böcker



En helsida i dagens Göteborgs-Posten är vikt åt en debattartikel signerad tre lokalpolitiker från den så kallade Alliansen. Folkpartisten Margita Björklund, Moderaten Lennart Widing och Kristdemokraten Kristina Carlsson har slagit sina kloka kulturnämndsskallar ihop och kommer nu med följande fantastiska förslag:

"Vi vill göra det lättare att låna böcker"

Det här är rubriken. Resten av texten behöver inte ens läsas för om den är författad av tre människor som tycker att det är svårt att låna böcker, ja då är nog texten så pass lättläst att den blir svårläst om ni förstår vad jag menar.

Om ni inte förstår vad jag menar så föreslår jag att ni lägger en röst på Alliansen till hösten.

Fakta för borgerliga politiker:

Så här går det till att låna en bok:

1. Gå till ett bibliotek.
2. Välj ut en bok ur någon bokhylla.
3. Gå fram till utlåningsdisken.
4. Sträck fram boken.


Jag vet inte viket av leden Allians för Sverige avser att förenkla men visst är det spännande? Svält, krig och fotbolls-VM och mitt i alltihop tre borgerliga politiker som tycker att det är svårt att låna böcker på bibliotek.

/Andreas

Inga kommentarer: