fredag, april 07, 2006

Glasspinnebrist hotar! - Rockstjärna rasar!



Operativsystemet Windows har missat det men jag har hittat en allvarlig säkerhetslucka och jag vädjar till min vän Lars som har kontakter inom det militära att hjälpa mig att komma till rätta med problemet.

Fick idag reda på att Sveriges sista fabrik som tillverkar glasspinnar lade ner produktionen för några år sedan. Det innebär att vi importerar alla glasspinnar och således inte är självförsörjande vad gäller den här viktiga samhällsfunktionen.

I händelse av krig, och min känsla är att kriget kommer allt närmare, kommer vi att behöva varenda glass vi kan komma åt att suga tröst ifrån. Det är då inte bara en smärre rättsskandal utan också direkt demoraliserande för trupperna om vi kommer att sakna vanlig hederlig pinnglass.

Det är många som säger att det var bättre förr. Triumfglass hade struten "Jätteneger" i sitt sortiment och arbetarna på glasspinnefabriken i Arkelstorp såg till att vår beredskap var god.

/Andreas

Inga kommentarer: